“At være mindful er at være fuldt tilstede – lige nu!”

Om Mindfulness

Mindfulness kan beskrives som at være nærværende i nuet, eller være opmærksom fra det ene øjeblik til det næste. Evnen til med vilje at være opmærksom på ting, vi normalt ikke ville skænke en tanke, udvikles med mindfulness.

Har du brug for at finde ro i en travl hverdag, med skiftende fokus, mange beslutninger, deadlines og er du på nippet til at få stress, oplever muskelsmerter, søvnbesvær og myldretanker, så kan Mindfulnesstræning være med til at bringe mere ro og nærvær ind i dit liv.

Alle kan have glæde af 8-ugers-kurset og er særlig for dig, der lider af stress, angst eller smerter. Kurset er også for dig, der gerne vil være mere nærværende både på arbejde og i fritiden.

Formålet er, at lære at praktisere mindfulness. Undersøgelser viser, at mindfulness har en positiv virkning på både det fysiske og psykiske velbefindende for mange mennesker.

 

Hvad kan jeg bruge mindfulness til?

Mindfulnesstræningen styrker evnen til at være nærværende og accepterende overfor sig selv og andre.

Mindfulness handler om at vågne op til livet, som det er lige nu – i dette øjeblik. Ikke som det har været eller som det måske bliver, men til det som det ER, med alt det der ER, surt som sødt og opleve det med venlighed  – mod dig selv og andre.

Mindfulness er en form for meditation, der oprindeligt blev udviklet inden for den buddistiske tradition i Asien. Ifølge buddhismen fører menneskets jagt på varig lykke og forsøg på at undgå smerte til frustration, frygt, lidelse, angst og depression.

Mindfulness kan bruges både privat og professionelt. Kunne du tænke dig at lære mindfulness tilbyder jeg et 8 ugers kursus, læs mere om kurset her.

Terapi

Jeg kom fuld af skam og med bøjet nakke. Jeg gik derfra med oprejst pande, fuld af stolthed og evne til at elske mig selv og dermed også elske andre.

Line 18 år